Grattis Bubben

 Du bodde inne i rummet
vid köket, bredvid mig
i så många år
Du var så liten och sedan blev du så stor
men för mig är du alltid min lillebror
När livet var en lek
när det blev jobbigt, när livet svek
så fanns det alltid ett "god morgon"
och ett "god natt"
Våra gator gjorde oss till dem vi är idag
för mig är dom allt
du var alltid allt
Och du är allt nu, lillebror, fortfarande allt
För när livet sänker mig
när det tar upp mig på sina axlar
när jag undrar varför allt är som det är
Så finns min kärlek till dig
och det räcker gott åt mig
Det kunde ha varit värre
jag kunde aldrig ha haft dig
Det är du, lillebror, det är du
Älskade vän
jag ger dig inte mycket
Men om nåt betyder någonting
räcker det för alltid
och gör ditt liv lite bättre
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0