Så jag tänker på dig

Hon satt på broräcket över Arbogaån
och såg hur vågorna försvann med hennes drömmar
Hon satt med tårarna efter ännu en midsommarnatt
som inte slutade så som de gör i sagorna
För hon kan inte förstå
att hon är det finaste jag vet
i en värld där allt har bråttom och är skevt
Och hon kan inte se mig
så jag får säga till mig själv
"Hon är det finaste jag vet"
 
Hon kan försvinna en dag eller finnas kvar
tills jag dör
livet är så där
Men om hon kunde se allt det vackra som hon är
skulle hon inte vakna så blå
och längta efter ett slut
och en början på nåt som inte kan göra henne rättvisa
För jag bryr mig om vad som händer med hennes hjärta
och hennes tårar
rinner nedför mig
För hon är det finaste jag vet
i en värld som inte hunnit tänka klart
Och varje gång hon inte ser mig
så får jag säga det till mig själv
"Hon är det finaste jag vet"
 
För kärlek börjar med att någon står framför dig
och du inser att det här är allt du väntat på
Och du behöver inget mer
Du ser i ögonen, känner i händerna
"Släpp mig aldrig, för jag har väntat på dig"
För det är så jag tänker på dig
och jag ska alltid tänka
Du är det finaste jag vet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0