Kort vandring genom långt liv

Paradisväggar av syrener längs med Runnavägen
Lianen är halshuggen vid Romantica inne i djungeln
Tänker bara på äventyr och Indiana när jag ser den forsande bäcken
Och där bredvid mitt amerikaghetto, mitt älskade Häggen
 
Och jag vill inte härifrån
jag vill aldrig härifrån
Nej jag vill inte härifrån
jag vill aldrig härifrån
 
Kungsringen boulevard glimrar som neon om natten
Tar mig över Åsen, förbi kyrkogården och Sågen
Malmberga hoods och jag känner att jag är på andra sidan staden
Och där borta ser jag sommaren vid slutet av Skillingeleden
 
Dom tar mig aldrig härifrån
får mig aldrig härifrån
Dom tar mig aldrig härifrån
får mig aldrig härifrån
 
Jag ser parkbänken vid ån där jag satt och tänkte på Mississippi
Gräddhyllan, kyrkan och Hagaskolan intill city
Tänk när jag var så liten att jag hade Stora torget att drunkna i
Och bredvid fotbollsplanen vid Västerskolan så levde vi
 
Och jag vill inte härifrån
ta mig aldrig härifrån
Dom får mig inte härifrån
för jag vill aldrig härifrån
Aldrig
Aldrig
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0