Livet äger

Oj så härlig maj har varit. Det är bara att buga och bocka och tacka och ta emot. Jag känner mig smått frälst över vädret vi haft - just nu, just i år, just i maj - och jag har aldrig upplevt det tidigare. Det är någonting med luften tror jag, den har varit så där klibbig som den brukar vara vid Medelhavet. Kanske är det minnen från semestrar på 90-talet som sköljer över mig? Gött har jag i alla fall mått.
         Plugget är inne i slutskedet nu. Blir inga mer träffar på skolan för den här terminen, och endast sista hemtentan återstår. Nästa söndag ska den vara inne, så jag har lite välbehövlig tid med den. Sedan återstår det sista med min VFU - min praktik - i form av att jag ska ha dels utvärderingssamtal för den här terminen med min handledare, och dels trepartssamtal med min handledare och min mentor från högskolan. Mentorns omdöme, handledarens omdöme och mitt egna omdöme kommer sedan utgöra mitt betyg för VFU:n den här terminen. Om ni bryr er? Det kanske ni inte gör?
         Nåväl, fredag 13 juni (helvete, det insåg jag först nu) så kommer detta samtal äga rum - därefter är plugget slut för den här terminen. Västerskolan, där jag jobbar, har skolavslutning 12 juni - så på fredagskvällen kommer jag dra en stor djup suck av lättnad. Eller förtvivlan, ifall samtalet skulle gå åt helvete.
         Ja...och just nu är det lediga dagar ifrån jobbet. GÖTT! Imorgon är det ingenting. Kanske Västanhed - men inga måsten. Ingen fotboll och inget plugg.
         Fotboll är det däremot på lördag, då Örebro Syrianska gästar Runevallen. En första trepoängare skulle sitta som den perfekta fisen. Vi behöver den verkligen, vi vill verkligen ha den och jag tror vi kan fixa den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0