Sköna maj?

Herregud, så är det redan maj! Var ju - PÅ RIKTIGT - inte länge sedan vi stod på min balkong och skålade in det nya året. Det som nu, snart, är halvvägs borta. Måste öka takten, måste hinna med tiden.
         Valborg hör ju till de där högtidsdagarna som på förhand verkar så förbannat roliga och som alltid erbjuder tidernas skratt - men som sedan visar sig vara...just another day in life. Men det var trevligt i år. Jag och Kocken åkte upp till Lillebror i Uppsala, där vi förvisso inte hann med det stora parkhänget. Men det gjorde inte så mycket för min del - den lilla del av fylleslaget som man mötte den korta tid vi var där räckte. Istället blev det musik, sång och glädje i lägenheten, vilket jag tyckte var mycket trevligare - och för att stilla Kockens hunger på krogliv och dansgolv så gav vi oss ut en stund i natten. Big mistake, då vi tvingades ta oss igenom en jävla snöslaskstorm för att komma fram. Jag grät inombords med varje steg vi tog, men vi kom fram, vi stillade Kockens begär, och sedan var det inte mer med det.
          Dagen efter, 1 maj, så gjorde vi stan en sväng och såg på alla demonstranter som gjorde sina röster hörda. Såg Alf Svensson från Kristdemokraterna, vilket var en celebrity check bättre än ingen alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0