Lucid dreaming

Jag ser dig
jag faller
du har mig
i dina händer
Det händer
som stjärnor
som faller
Jag ber dig
att se mig
nån gång
och för alltid
vill inte komma ner
 
För utan ett mörker finns det inget ljus
utan alla drömmar finns det ingen verklighet
Jag är redo att börja nu
 
Det skaver, det skakar, det är vilset
och jag är lika rädd som du
Men vi har inget att oroa oss för
vi är bara barn
och vår drömfångare har oss nu
 
Vi flyger
i tystnad
över en värld
som lyssnar
Vad vill vi
vart ska vi
var är vi
vad har vi
 
Vi hittar en plats i en värld av ruiner
där gatlampor försöker lysa upp ett mörker av ingenting
Vi kan inte vända nu
 
Det blåser, vi fryser, vi är ensamma
och det känns som att vi aldrig kommer att vakna
Men ta min hand och bestäm hur vi vill ha det här
det är du och jag
och vår dröm finns här och nu
 
Är du
redo
jag väntar
Är du redo
jag är redo
om du blundar
 
(...)
 
***Lucid dreaming. Redy for take off.***
 
(...)
 
Andas
Öppna upp din hemliga dörr
där bara du kan vägen
Gå så långt som du vill
Färga allt omkring dig
Låt inget mörker ta dig
Gå så sakta att du ser allt
Gå så sakta att du minns det
Gå så nära att du kan känna det
Dela med dig av dina tårar
till floder och norrsken
Lämna inget kvar till sorger
Det bästa har inte hänt än
Livet väntar på dig
Glöm inte bort det längs färden
Tänd ett ljus och låt mig veta
vägen till dina drömmar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0