Sommar igen

LAAAAAAADIEEES AND GEEENTLEEMENTS!!! Det är sommar. Lov. Sommarlov. Från och med idag känns det som så, men i ärlighetens namn tog jag väl lov för två dagar sedan, när vi hade skolavslutning på jobbet. Dessförinnan hade jag avslutat mitt eget studerande genom att avverka en salstentamen, som med all förmodan gick åt helvete, och sedan ett avslutande blogginlägg gällande teknik i förskolan. Okej, visst, fine, jag ska in nästa vecka och göra en komplettering för den där gången jag var borta i Budapest - nån teknik-tjosan - men jag väljer ändå att se det som avslutat.
        Det var en jobbig termin. Jobbiga ämnen som jag inte är bekväm med. Matte och natur. Men det gick. Eller ja, det blir nog omtenta på naturen, men allt som allt så gick det ju. Och det känns gött. Nu är vi halvvägs, halvvägs till framtiden - som Niklas Strömstedt sjöng. Lite läskigt.
        Varför blev det sommarlov idag då? Ja...det var bra väder. Igår också. Men idag gick Kaggen på sommarlov, och då ville han "göra något". Så vi drog till Strömsholm, käkade hamburgare och chips och vitlöksdipp, och solade. Det var sommarlovs-feelin'. Inga måsten.
        Och imorgon blir det Stockholm. Nacka, närmare bestämt, och avslutning med mina kära klasskamrater, Som jag är tacksam för att jag har just dem under min utbildning. Vilka stjärnor!
        Sommaren då? Jag vet inte. Men det ser bra ut. För att ta min favoritdialog ur filmer, från Scarface:
 
"I say be happy with what you got."
"You be happy. Me, I want want's coming to me."
"Oh what's coming to you, Tommy?"
"The world, chico. And everything in it."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0