Mänsklig värme

Tunga steg efter ännu en efterfest
det var längesen som jag var bäst
Hur mycket kommer du ihåg?
Följer mina fotsteg hem
om jag går bakåt får jag chans att börja om igen?
Det är mycket att göra om
många att göra om
Många som inte kom
som sett trailern om mitt liv
Det är så lätt att gå på en myt
när man blivit till ett adjektiv
 
Nya tag för att driva ut döden ur våran stad
måste våga tro på en nästa dag
om alla tycker samma sak blir det ju sant
Nellie vill ta sitt pick och pack och lämna allt
för dom har lovat att det ska bli jävligt kallt
"Hur långt bort det är till långt bort?"
Och i dessa mörka tider
som skymmer vår del av världen
så måste vi hinna se
innan vi blir till historien
Och blundar man riktigt noga
kan man kanske se nåt
som får en att öppna ögonen
 
Champagnehjärtan och like-raketer
men ingen frågar vad du heter
Alla lyssnar men ingen hör
för det värsta som finns är när verkligheten stör
 
Nellie sa: "Det är något speciellt med dig
som jag inte kan sätta fingret på.
Du är väldigt speciell."
Mystiska skugga som följer mig
och sköljer över och döljer allt jag vill med dig
Det är så enkelt att skylla ifrån
 
Snälla stanna
bli inte som alla andra
Snälla stanna
vi har bara varandra
Nu när jag ser hur mitt liv blev var det jag som hade fel
 
Champagnehjärtan och like-raketer
men ingen frågar vad du heter
Alla lyssnar men ingen hör
för det värsta som finns är när verkligheten stör
 
Fyller mitt glas med vin som livet med innehåll
scenen är din, Paradroll
En fånig önskan om att bli sedd
en resa till landet Inte Rädd
Tömmer mitt glas på innehåll och boken som aldrig får sitt slut
spänner längtan om att nå ut
En blygsam idé om att vara unik
det är så enkelt utan publik
 
Snälla stanna
bli inte som alla andra
Snälla stanna
vi har bara varandra
Nu när jag ser hur mitt liv blev var det jag som hade fel
 
Champagnehjärtan och like-raketer
men ingen frågar vad du heter
Alla lyssnar men ingen hör
för det värsta som finns är när verkligheten stör

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0