Tänk om

Den vackra svanen sa till mig

"Det blir ingenting utav dig"

Det var precis innan han sköts ihjäl

(Touche, touche)

En dimridå av felbeslut

kring ett liv som aldrig vill ta slut

Kan inte förmå att minnas mina skäl

 

När allt jag ville var en stund med dig

 

Jag plockar fram alla önskningar jag samlade på

Är du sömnig?

 

Var det fel att drömma så brett

en hallucination kommer så lätt

Har aldrig hittat nåt som tar ned mig i tid

En vacker tanke glöms lätt bort

om framgång är utav en snabbare sort

Och när livet går framåt valsar tanken bredvid

 

Allt jag ville var en stund med dig

 

Jag räknar mina önskningar en gång till

Är du sömnig?

Får jag lov?

 

Dagen är här och morgonen är tidig just den här silvernatten

Kan inte se förbi den smog som döljer andra sidan av Vasastan

Och skratten ekar som en förbannelse

När glasen höjde stämningen mötte jag din blick och du sa "Just nu. Just du. Just vi. Just här."

Vad i livet har lett mig just hit?

En hemmakatt, hög på tjack, vilsen en stund, men hittar hem igen. Och alltför tuff för att säga "förlåt"

 

Tänk om "tänk om" inte fanns

var skulle jag då vara någonstans

Halvvägs in i mitt nästa liv

Men även om jag slänger lever minnet kvar

vem vet, det kanske blir det finaste jag har

när jag tvingas ta nästa kliv

 

Allt jag velat var någonting med dig

 

Kan jag få ångra mina önskningar bara en gång till

Är du lycklig?

Ska jag gå?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0