Första gången en sista gång

Jag har sprungit

i för stora skor

Försökt fylla upp

en plats där ingen längre bor

Minns vad Anders sa

när jag var nere på noll

Han sa som det var

"Den kärlek är aldrig förgäves, min vän

om den fick dig att le i stunden"

 

Och nu river jag murarna

som hållit mig tillbaka

Jag har luften under mina steg

med alla berg som jag har klarat av

Nu vill jag känna första gången

men det här blir sista gången

 

Jag har alltid trott

på carpe diem

Men jag såg aldrig det

för blicken var mot horisonten

Nu har de flesta tåg gått

bara förseningar kvar

Men att komma i tid är inte alltid rätt

jag har sett faror ingen annan har sett

 

Jag vet att alla tror att

"den där bara trillar dit"

Dom har nog inte förstått att

kärlek är aldrig med flit

Jag tänker aldrig på dig

men bara ibland

Vi kanske ses på andra sidan

för på andra sidan rädslan väntar lyckan

 

Och nu river jag murarna

som hållit mig tillbaka

Längtan bor i varje steg

finns inga berg jag inte klarar av

Kom och ge mig första gången

men för sista gången


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0