Ur askan igen

Nån ringer på dörren
och hjärtat slår
Känslan av att hälsa på en kärlek från igår
Men ingen öppnar
ingen är där
Tystnaden en räddare som håller oss isär
 
Här kommer natten, äntligen
Jag ligger vaken under taken
och jag hör; jag är nån annans golv
 
Jag vill inte flyga igen
ett gift för mig som gift för dig
Låt mig sova igen
igenom en eld
Jag vet hur det känns när det bränns
men ge mig eld, måste börja om
Och ur askan ska jag resa mig igen
 
Du sitter bredvid
jag är inte där
Doften från din hud försöker locka mitt begär
Och tungan blöder
resan är slut
En tiger som varit instängd länge ska få komma ut
 
Här kommer natten, gamle vän
Och alla spöken syns i röken
som blev kvar när vår motor dog
 
Jag vill inte flyga igen
ett gift för mig som gift för dig
Låt mig sova igen
igenom elden
Jag vet hur det känns när det bränns
men ge mig eld, måste brinna ner
Och ur askan ska jag vakna upp
och resa mig igen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0