And then it was hot

Jag hann inte riktigt med. Det var mars och april, och ganska kallt. Sådär som det är mellan vinter och vår. Sedan small det till, här nyligen. Efter Valborg. Boom! Tokvarmt! För att vara början på maj.
Låg en stund på mage i gräset igår och läste. På eftermiddagen. Tänkte det var lugnt. På kvällen kom svedan. Brände min rygg så det stod härliga till. Skönt ändå på nåt, att det kan vara så i maj. Vill inte säga att det är sommar än, jag vill ha en doft av vår lite till - och det blir ju en jävla vår om det fortsätter så här.
 
Har blivit ett par svängar till Västanhed, som just nu, men inte så många som jag velat. Plugget tar för mycket tid. Men nu är det inte mycket kvar av näst sista terminen. Skönt - och läsligt.
Fotbollen tar ju också mycket tid. Men nu, efter fyra omgångar, kom så äntligen första poängen, borta mot Strömtorp i helgen. 1-1 slutade det. Nu vänder det, tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0