Joshua tree

El niño Jonatan 
en båt på land
en prins av ängar och asfalt
Jag glider fram
mot Shangri-La
möt mig där sött blir till salt

2 steg från vägen som jag aldrig skulle börja gå
men som jag nu börjar se slutet på
Och du sa: "Jag är precis som dig"
Förlåt mig

Du är mitt Joshua tree
som jag aldrig kommer att segla förbi
utan att se om det verkligen var sant
Du är mitt heroin
och jag vill aldrig bli fri
om du inte nånstans kände likadant

När började du glömma bort dig själv
du som alltid gått din egen väg utan hjälp

Och om ni ser henne irra omkring
kom ihåg att hon är det vackraste som finns
Säg att jag saknar henne

För hon är mitt Joshua tree
en plats jag alltid kommer att stanna i
för att förstå vad som är sant
Hon är mitt wannabe
jag vet att många av oss skulle vilja bli
men jag hoppas ingen känner likadant


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0